Isnin, 7 Februari 2011

KERJA...KERJA...KERJA....


Hari ni start la keje aku sebagai misi yang bertugas waktu shift semula. Ingatkan bila dah naik pangkat tak de la keje shift. Bukannya tak suka.... tapi entahlah. Masuk keje pukul 7 pagi balik pukul 2 petang. Itu pun kalau dapat balik 2 petang. Silap hari bulan... meeting and tah apa ke jadahnya.... sampai pukul 7 malam. Ape ke hal nye yob... Senaknya hati. Kalau dulu pegi keje together-gether dengan member sekampung, tapi bila roster keluar 2 minggu lepas sebelum raya cina.... hambik kau, aku kena pegi keje sorang. Dah la minyak mahal sekarang ni.... keje lak tu jauh.

Hari ni keje memang melambak-lambak. Saja aku tinggalkan. Malas nak pikir-pikir. Tak nak jadi hamba kerja. Tak nak stress melampau.



Hmmm.... hari ini bekerja pun dah tak semangat. Baik aku layan pakcik-pakcik ngan apek-apek yang sakit tu lagi bagus. Datang mak nenek, tau nak carik salah orang jer. Macam la keje dia bagus sangat.....

Aku ni kadang-kadang rasa dah macam mak nenek jugak....sebab asyik nak membebel je...
tapi pada aku tu bukan membebel, tapi menegur!!!!

Ya ALAH ya Tuhan ku.... aku berserah kepada MU sahaja.... AMIN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan